Total de visualitzacions de pàgina:

Publicidad

dissabte, 26 de desembre de 2015

Consells per a dormir millor

FES EXERCICI: Mantenir-se fisicament actiu amb activitats com caminar, córrer o nedar ajuda a tenir un son reparador: quan un està cansat per l'exercici s'adorm més ràpidament, aconsegueix un major percentatge de son profund i es desperta amb menys freqüència durant la nit.

EL LLIT: només per dormir i per tenir relacions sexuals: la resta d'activitats com veure la televisió, llegir les xarxes socials, revisar el correu o jugar al mòbil, tauleta o portàtil no aporta cap factor positiu.

HORARIS I RUTINA: Per aconseguir dormir bé necessitem organitzar el nostre son. Cal anar a dormir a la mateixa hora cada dia i despertar-se també a la mateixa hora, si potser sense despertador.

UNA BONA ZONA DE DESCANS: El lloc on dorms ha de ser tranquil i silenciós. El mòbil, el portàtil o la televisió han d'estar fora de la zona de descans. L'ideal és que estigui fosc i relativament fresc.

MENYS BEGUDES AMB CAFEÏNA: El cafè, el te o els refrescos poden venir de gust molt al llarg del dia però la cafeïna ens provocarà més dificultat per dormir a la nit.

ELS SOMNÍFERS TAMPOC SÓN BONS ALIATS: Intenta evitar les pastilles per dormir i consulta amb un especialista la forma més eficaç de prendre-les durant el període de temps més curt possible.

SI NO ACONSEGUEIXES ADORMIR-TE, AIXECA'T: Quedar-se al llit 20 minuts després d'haver-se'n anat a dormir és un indicador que no estem relaxats i, per tant, ens costarà quedar-nos adormits. Aixeca't, llegeix una mica i després torna al llit.

NO PRENGUIS ALCOHOL ABANS D'ANAR A DORMIR, ja que provoca una important desestructuració del son.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada